lördag 4 maj 2013

Blåsiga dagar

Några dar när Anett varit här. Kenth och hon gjorde Kroppkakor en dag, sen var vi 5 st runt bordet! Själv var jag ledig när de rumsterade i köket.   

Favoritsysselsättningen när jag slår ner ändan i en skön stol . Bläddra i trädgårdstidningar!!!
                    Kanske jag kan få växthuset att likna lite Provence. Jag är inte utan ideer!
I dag är Isen ett minne     
Det är ganska högt vattenstånd här på bilden. I dag kan vi gå ut på "bryggan" utan att bli våta om fötterna!
Snart sommar! SKÖNT!                                    
Här är en som ser fram mot sommar och sol!
En skön söndag till alla som Tittar in på min blogg!  
                                 / kers

2 kommentarer:

  1. Men nu hr jag missat några inlägg!
    Kroppkakor har jag inte ätit på evigheter, det som är så gott!
    Nej, utan idéer är du inte, och visst måste vi ha drömmar. Tänk så fint ni har det med sjön och bryggan alldeles intill. Det lär inte dröja förrän första doppet eller är du en badkruka?

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  2. Förr, i unga dar så bodde jag vid kusten. Då hoppade jag i ganska tidigt på sommaren. Där blev sellan varmare vatten än 16 grader. Nu för tiden är jag en badkruka! Men det är så skönt att sitta på bryggan med fötterna dinglande ner i vattnet! Alicia badar redan, hon var i när isen försvann.
    Kram /kers

    SvaraRadera