onsdag 24 april 2013

I går 23:e och En ny dag 24:de

I går23/ 4-13  hörde vi första åsksmällen! Det blev bara en smäll, men regn till tusen! Vått när jag gick ut sista rundan på kvällen.   
I dag 24/ 4-13 "Sovmorgon" Till kl 6, men jag fick ledigt från morgonrundan och att göra frukostbrickan. Svårt att njuta, för jag går gärna med hundarna för att se vad som hänt under natten! Men TACK Kenth. !Tanken är bra! Ibland puttar jag i honom och frågar om inte han kan ta morgonpasset! Jag är morgonpigg, inte han.

Paus i "orangerit"

Alicia var också med

Vågen i orangerit

En samling. Ska diskas
 Nu är det dax att gå en hundrunda. Regnar inte än, det kanske kommer, för det är ganska mörkt på himlen.  
Hoppas det blir en bra dag för alla bloggare och alla andra!!  Kram  /Kers

5 kommentarer:

  1. Hej. Vilken fin blogg! Och blogg-namnet sen! La pannan i djupa veck och funderade - har jag hört talas om ett gräs som heter Kerso. Tänkte göra en sökning på nätet, haha. Så kan de va när de små grå inte hänger med. En duktig fotograf är du åxå tillika skribent. Nej, nog med superlativer nu. Have a nice day / laila

    SvaraRadera
  2. Hej, Laila! Kul att du hittat min Blogg! En förklaring: Kers som i Kerstin, ogräs får du ta som du vill! Jag tänkte o gräs, men man kan se det som ogräs! Tack för de fina orden. Akta jag kan bli mallig, ju! Kram /kers

    SvaraRadera
  3. Men då hörde vi samma åskknall! Jag var ute med Leodin och det blev oväder med blåst, regn och hagel.
    Ha det gott i Orangeriet!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  4. Tänk när vi hade trädgårdsfest i Orangeriet. Det var en toppenkväll. Värd att minnas.
    Hälsningar Yvonne

    SvaraRadera
  5. Jag har några kort från festen. Kanske jag kan plåta och få med i bloggen. Finns trädgårdsföreningen kvar? Åskknallen var överraskande!
    Kramar /kers

    SvaraRadera