onsdag 22 maj 2013

Syrummet hej

Häromdan i syrummet!   Ibland är jag så glad att det är långt mellan tanke och handling! Skarvsladden som låg på golvet skulle sättas i kontakten i väggen, för att kunna sy. Jag väntade med det för att slippa kliva över hundar som låg ivägen. Istället plockade jag lite bland tyghögarna för att hitta det jag skulle sy en duk av, till bordet i Mellanrummet.   
Det lät som om Alicia tuggade på nåt. VE OCH FASA, hon hade bitit genom nästan hela skarvsladden  
Döm om min glädje, när det slog mig att jag inte satt i kontakten   

Tyget som redan är en duk

I orangeriet växer det så det knakar Piprankans pipor har vuxit till sig, så nu ser man varför den har namnet! 


En pipa


Ser ut som en snugga

Kersen växer och ogräset det gror, för att inte tala om gräset! Regnet gör susen, men det räcker nu!  
 
Ha en bra kväll!  Vi ska äta soppa!  /kers



1 kommentar:

  1. Vilken tur att inte sladden var i. Riktigt fina växter (syns att du har gröna fingrar)

    SvaraRadera