onsdag 8 maj 2013

Några av våra hundar + lite Bondeliv

Från timme till timme ser vi hur gräset blir grönare och grönare. En såån underbar tid vi har!   
Nu kan vi sitta i Mellanrummet och äta. Det blåser från sjön, men vad gör det??? SOLEN skiner.
    
                                                                     
Mellanrummet! 2 av hundarna i bakgrunden

                                
Tittut säger Alicia! hon vill ha snön kvar

                 

Pernilla busar med husse i snön
                                                   
Bonita och Alicia hälsar på i syrummet

                                                                   
Nu är det slut på vintern, hoppas vi alla. Alicia är en riktig vattenhund, men hon vallar också! Så det blev en bra blandning, Perro och Bordecollie!Hon ser ut som en Birdid.                        
             
Nu ska jag visa lite från min tid som BONDE   

      
Getter,  får och bonn själv
                                                    




2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag sett mellanrummet, det låter skönt i alla fall. Lite blåst håller myggen borta, de första har kommit nu.
    Kul med bilden på fru Bonde!

    Ha en fin helg!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  2. Du var inte in där när du var här sist. Vi kallar det så, för det ligger mellan husen med ett staket innan trädgården tar vid!
    Ha en fin helg du med! Kram /kers
    Ps. Jag hörde södergök(bådar inte gott) när jag gick med hundarna på förmiddagen. Ds.

    SvaraRadera