söndag 5 maj 2013

Gammalt och nytt


 Våran första gård     
Ett gammalt kort som jag har plåtat!  Gården hade varit obebodd i många år . Där fanns inga fönster i köket, de låg på marken. En 6 amp säkring, inget vatten eller avlopp ( sönderfruset) Men när jag kom in i det huset så sa jag: Här vill jag bo! Så blev det!!! Så fort vi fått fatt på ägaren till gården ,så slog vi till. Jag sa upp min lägenhet, och flyttade dit DIREKT. Lite bökigt var det ju förståss, att flytta från lyx till 1800- tal, ungefär.  Vedspisen var till för matlagning, tvätt- och diskvatten (som jag fick hämta i brunnen mitt på gården) ved fick jag ut och fixa om jag ville ha varmt! En lycklig tid! Längre till jobbet, men vad gjorde det.    



 Nu tar vi ett skutt till nutid  
                                                                                  
 

Snökorn låg kvar kl 9: 40  den 1/5 2013!
                                                                      

Killarna får bo i Anexet när tjejerna löper. Först löpte Pernilla sen Bonita som fortfarande höglöper. Vi får se om Alicia  ( 10 mån) kommer igång hon med, då blir det några veckor till.    

Nu längtar jag till min sköna cirruskudde, så det blir NATTI o SUSS GOTT   
/kers
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar