torsdag 11 april 2013

Promenaden i går och Framtidsdrömmar

1,2,3,4,5och6 och7.Ut i skogen vandrar alla nu!  



Snösmältning
   

Kenth med några av hundarna

Berget på våran mark, där jag hittade en kvarnsten för 10- tal år sen. Fantasin satte igång, hur de en gång malde sitt mjöl med vattenkraft från bäcken
Vårat kommande pojekt: Göra en stig (= röja trän, fylla upp, kanske en liten romantisk bro förbi källan) Till berget.
Mot bergväggen en soffa, ett bord och några stolar. Blommor, blommor och SOOOl .

4 kommentarer:

  1. Jaså det var du Kerstin som besökte min blogg. Kul att du har startat en blogg.
    Valparna är ju helt underbara. Även dom stora hundarna.
    Visst är det kul att börja drömma om våren och trädgården. Det kliar i fingrarna. Än har det bara vart blommorna inne som man har pysslat med. Men om det blir som dom har lovat så blir det varmt till helgen och då kan man börja lite ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Yvonne att vara med! jag kan inte så bra än, men jag kanske lär mig! Valparna och bilderna på deras föräldrar skulle vara under HUNDAR. haha Vi har förberätt en del ute i "Orangeriet", Så vi kan ställa ut blommor direkt det blir tillräckligt varmt. Det ska blikul och skönt. Sen "bor" jag där!

      Radera
  2. Drömmar måste vi få ha! En del förverkligas och andra förblir bara drömmar. Så fin bild på Kenth och hundarna!
    Intressant det där med kvarnstenen!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det blir lite lättare att gå dit, så går vi på upptäktsfärd. Äter lunch,och fantiserar lite omkring hur det kan ha varit. Just nu löper våra tikar så det får vänta några veckor! Sen kommer du! Eller hur? / kers

      Radera