söndag 21 april 2013

Översvämning

I morse när jag kom in i tvättstugan, plaskade det om fötterna på mig! Hela golvet fullt med vatten. Inte kul!!! Självklart hade jag ett par kassar med tvätt stående på golvet, bara å sätta igång å tvätta. Hundarna och jag hade gått våran runda, då Alicia jagade en fågel rätt ut över natt gamla isen. Hon sprang så fort så hon inte märkte att ena baktassen åkte igenom isen. Hon hörde mig till slut,och kom emot mig. Jag stod på stranden med hjärtat i halsgropen och lockade. Då tvekade hon att gå ut på tunna isen, så hon hade nog märkt att hon var igenom. Nu blev det krisigt, för hon sprang mot bäcken där isen är lika med noll! Plötsligt vände hon och kom mot mig och kröp nästan över den tunna isen. Åh, så duktig tjej! Hon blev ordentligt omkramad.   Resten av dagen blev en skön promenad med hundarna, och plock i "orangeriet"   

Det har inte kommit så långt än, men snart kommer vi inte se dammen

Myshörnan förra året. Kanske lika i år.


3 kommentarer:

  1. Oj, har ni översvämmat? Det finns nackdelar med att bo alldeles vid vattnet. Tur att Alica förstod att det var farligt! Hoppas verkligen både att isen smälter och vårfloden snart är över. Snart är det sommar! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var det inte utifrån vattnet kom, det är varmvatten beredaren som läcker. Kanske det räcker att skruva åt lite. Får se om det blir bra med det. Annars blir det att köpa en ny!! /kers

      Radera
  2. Det ilar i magen när jag läser om Alicia men hon förstod nog att hon var ute på tunn is, skönt att det gick bra!
    Vatten är trevligt men inte när det blir översvämning inne, hoppas det löste sig.

    Bilderna från Orangeriet får mig alltid att komma ihåg härlig stunder där, med ljud från fontänen och fåglar.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera