lördag 13 april 2013

En grå dag



En bukett till min syster som fyller 83 år idag!
Grått och ruggigt i dag. Riktigt hundväder! I morse sprang Bonita och Alicia ut på isen som vanligt, men de kom direkt jag visslade. Tur att de är lydiga, haha  Vi måste leda dom uppför backen mot Blåkulleberg!

Vi vill inte ha dom under isen, när isen släpper! det här är taget 30 april -12



Mellanrummet vintertid
Snart ska vi sitta här och äta! Kan det bli så? Hoppas det! Det brukar finnas grodor i dammen som har övervintrat på botten. Hur kan de överleva?

Våran Gård Spjutsboviken! Jag står med ryggen mot matkällaren när jag plåtar
En bra  Dag har vi haft, även om det inte blev nån långpromenad. Vi 2-benta fick lite slötid och god mat. Kenth lagade  FläskFile', Champinjonsås ,Hasselbackspotatis och jag gjorde en sallad!  GOTT; GOTT!!!






1 kommentar:

  1. Ja snart är isarna förrädiska men jag såg bilar ute på Bersen idag så jag förmodar att isarna fortfarande är tjocka. Men de har fått en annan färg. Vilket väder vi haft... jag åkte i snöblask mot Säter och tänkte ett tag vända om. Plogbilen var också ute!
    Så god mat ni ätit, Hasselbackspotatis var det länge sedan jag åt.

    Ha det gott i Spjutsbo!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera