tisdag 4 februari 2014

Ylande hanhundar

Det har pågott ett par veckor. Bonita grinig, Pernilla går utved väggarna. Hilding ylar och Anton hoppar på Hilding ibland ( han vill ta över rollen som Alfahanne  men det är inte Hilding berädd på än) ! Alicia vet inte vems sida hon ska stå på ! Hon tycker det luktar intressant i baken på de andra tikarna så hon lär väl komma igång med löpningen hon också.   

LÖPNING pågår! Hur kan man vara så dum så man blandar tikar och hanar?   Synd om hundarna! Synd om människorna! VI får ju skylla oss själva. Bonita vill ha valpar igen, hon jobbar intensivt på det. Grindar och galler , INGET hinder. Hon backar mot grindarna där Hanarna är på andra sidan, viker svansen åt sidan och lockar. Fula tricks har hon för sig. Hoppas vi , matte och husse kan klara oss igenom detta??? UTAN ATT DET BLIR FÖLJDER.   


En äkta Perro hane kanske skulle va nåt? Men Bonita är bara utställd som valp, ville inte visa tänderna för dommaren, sååå! Annars är det bra att hundar inte visar tänderna men det var fel tillfälle.   

Pernilla svart Storpudel, skulle matte( jag KERSTIN) vilja ha valpar efter. Den vackraste, goaste, snällaste och lydigaste hund man kan tänka sig! Vi får se om vi hittar en lämplig hane, INTE NÅGON AV VÅRA BORDERCOLLIE's!   

Lilla Alicia Kan jag tänka mig en Bc attpara henne med, eftersom hon är blandning Bc/ Perro!   

Tjejerna när de är sams! Datumet på kortet är fel!   



Perro/ Bc blandning   



Anton vänder ryggen till, för säkerhets skull! Kanske Hilding kommer?  



Ja, här är jag, Hilding!  

Våra hundar har det lite besvärligt några veckor till! Vi ska nog klara det den här gången också.  


Nu önskar jag alla förståndiga hundmänniskor och alla andra en bra kväll utan ylande hundar!  

kers i kersogras

2 kommentarer:

  1. Ja du har ju fångat det bra hur det är, vad jag kan förstå, efter att ha varit med där då och då vid sådana tillfällen. Hahaha. Vilka personligheter de ÄR!!! Syns till och med på bild :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym! Kul att du kommenterat! Jag blir så glad! Visst syns det på bilderna hur de ÄR!
    / kers

    SvaraRadera